Cum ar fi dacă școala ar fi altfel, dacă ar încuraja învățatul din plăcere și nu tocitul. Sunt unele țări pe care ar trebui să le luăm drept exemplu. O limită de absențe ar fi foarte bine venită, astfel elevii nu ar fi nevoiți să chiulească pentru a scăpa de o notă mică la o materie care nu-i place și nu poate învăța.
Cum ar fi dacă elevii ar putea să aleagă ce oră să facă și ce nu? De ce să te duci la o oră care nu te interesează, astfel îi deranjezi pe ceilalți colegi interesați de subiectul dezbătut în clasă cu zgomotele tale. La noi e ceva dat peste cap, am unii profesori care depunctează la lucrări dacă nu ai scris exact ca în caiet, după mai suntem sfătuiți să nu tocim și să nu furăm, de asta stăm mereu cu fițuici în mâneci și caietul pe picioare, pentru că nu putem să învățăm la toate materiile, din care multe nu ne stârnește interes.
Fiecare obiect are importanța lui, dar unele par că au scopul de a ne băga pe noi în ceață. În acest sens pot da și un exemplu. La o oră de Logică de anul trecut am aflat următorul lucru:
Șoarecele mănâncă hârtie.
Șoarecele este substantiv.
Prin urmare, substantivul mănâncă hârtie.
După ce ai aflat asta du-te acasă la părinți și spunele că ai aflat că substantivului îi place hârtia, spunele bunicilor asta, este foarte posibil să primești hohote de râs ca răspuns.
Sunt foarte multe lucruri studiate la școală care nu o să ne ajute cu nimic în viață, sunt doar niște chestii pe care trebuie să le știm și să primim notă. Când îi aud pe profesori că nu este bine să vânăm note, mor. Cum să nu vânezi note dacă ei ne pun pe noi să învățăm niște lucruri care nu ne interesează, nu au nici un rost.
Învață-ne lucruri noi și interesante, lucruri de care o să avem nevoie în viață, nu orice prostii și sunt sigur că mulți copii vor aștepta școala cu nerăbdare.
bine ar fi sa fie asa cum ai spus tu , dar se pare ca nu se poate 😉
Bine spus Alex. 🙂
N-avem nici elevi interesati de asa ceva, dar nu avem nici profesori nici metodologie care sa fie asemanatoare cu ce e in afara…